(Download) "Pietons Victimes D'un Accident de la Route en Milieux Urbain Et Rural Au Quebec Et en Ontario, 1995-1997 * (Research Notes)" by Canadian Journal of Regional Science # Book PDF Kindle ePub Free
eBook details
- Title: Pietons Victimes D'un Accident de la Route en Milieux Urbain Et Rural Au Quebec Et en Ontario, 1995-1997 * (Research Notes)
- Author : Canadian Journal of Regional Science
- Release Date : January 22, 2003
- Genre: Social Science,Books,Nonfiction,
- Pages : * pages
- Size : 224 KB
Description
Les accidents de la route impliquant des pietons reste un probleme majeur pour la securite routiere, meme si le nombre de pertes de vie a diminue au Quebec et en Ontario. Dans cet article, nous analysons les statistiques des victimes pietonnes dans les deux provinces, de 1995 a 1997, en distinguant les milieux urbain et rural. Dans une seconde partie, nous comparons quelques caracteristiques temporelles et environnementales issues des rapports de police. Les pertes de vie sont plus elevees chez les Quebecois en milieu rural. Il n'y a pas de difference entre les deux milieux en Ontario. La morbidite est plus importante en milieu urbain pour les deux sexes dans les deux provinces. Les variations saisonnieres et horaires different entre les milieux ; par contre, sauf exceptions, on retrouve les caracteristiques environnementales similaires dans les deux provinces. Finalement, nous commentons les resultats obtenus, tout en indiquant les limites de cette recherche. Automobile accidents involving pedestrians remain a major problem for road safety, even though the number of deaths has diminished in Quebec and Ontario. In this article we analyze the statistics regarding pedestrians, victims of road accidents in Quebec and Ontario between 1995 and 1997, distinguishing between urban and rural accidents. In a second part we compare some temporal and environmental characteristics which emerge from the police reports. Loss of life is higher in Quebec in rural accidents. In Ontario there is no difference between the two milieus. Morbidity is more important in urban accidents for both provinces. There is a difference between the two milieus for seasonal and daytime accident occurrences, on the other hand with few exceptions; we find similar environmental characteristics in both provinces. Finally, we comment on the results obtained while indicating the parameters of our research and findings.